Pages

10 septembrie 2012

"Şovăire" de Maggie Stiefvater



Pe scurt: În "Fior", Grace şi Sam s-au găsit. Acum, în "Şovăire", trebuie să lupte ca să rămână împreună. Pentru Grace, asta înseamnă să-şi înfrunte părinţii şi să păstreze un secret deosebit de periculos despre ea însăşi. Pentru Sam înseamnă să se împace cu trecutul său ca vârcolac şi să afle cum poate supravieţui pe viitor. Dar mai apare şi un lup nou, pe nume Cole, al cărui trecut ar putea distruge întreaga haită. Iar Isabel, care deja şi-a pierdut fratele, este atrasa oricum de Cole. "Şovăire" ne vorbeşte despre ambele laturi ale iubirii, cea întunecată şi cea luminoasă şi despre puterea oamenilor de a depăşi obstacole prin forţa dragostei.


Opinia mea: Am iubit Fior, cu toate detaliile despre lumea lupilor, sentimentele celor doi îndrăgostiţi şi finalul superb. Autoarea şi-a păstrat stilul care a consacrat-o, dar Şovăire nu mi-a plăcut la fel de mult ca primul volum. Da, îmi pare tare rău să spun că are blestemul cărţii a doua! Sam şi Grace trec prin multe în acest roman, Grace încercând să îşi convingă părinţii să o lase să se vadă cu Sam. Pare drama tipică adolescenţilor din zilele noastre, dar totuşi se mai întâmplă ceva cu povestea lor de dragoste: Grace acuză simptome suspecte de îmbolnăvire, fapt care le afectează relaţia.
Ador cărţile cu multiple personaje-narator (vezi seria Cântec de Gheaţă şi Foc), dar în Şovăire ceva nu a fost cum trebuie. Marea parte a cărţii s-a concentrat asupra cuplului Isabel-Cole, ceea ce a fost un lucru bun deoarece Grace şi Sam au fost atât de depresivi. Ea se simte rău, el suferă în tăcere, lacrimi şi sânge sunt peste tot, lumea este tristă. Adică, pe bune?! E atât de... emo.
Isabel a evoluat mult ca şi personaj în această carte. Ironică, rebelă şi dură, se potriveşte de minune cu Cole, un băiat enigmatic, ce ascunde un trecut complicat. Grace şi Sam sunt încă nişte personaje puternice şi au avut anumite scene adorabile, însă tot mi s-a părut că a lipsit ceva din povestea lor. Iar Sam avut unele momente în care mi-a venit să îi dau o palmă. Fii şi tu mai puternic, măi băiete! Sunt extrem de curioasă ce se va pertece cu ei doi în ultima carte. Extrem de curioasă.
Şovăire se termină cu un cliffhanger ce era de aşteptat. Aştept nerăbdătoare volumul al treilea ce va încheia seria Lupii din Mercy Falls.

Citat preferat: Oscilam undeva între aceastea două, mintea alergând când în amintire, când în prezent, şi înapoi în amintire, eram conştient atât de prezent, cât şi de trecut, cu aceeaşi luciditate. (Cole St. Clair)

Date tehnice:
Titlu original: Linger
Autor: Maggie Stiefvater
Editura românească: Rao
Traducere:
Nr pagini: 348
Aparitie: 2012
Notă: ***,5 (din 5)

Melodie: OAR - Love Is Worth the Fall


11 comentarii:

  1. Am citit Fior si poate in curand o sa ma apuc de Sovaire...:X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apuca-te de "Sovaire" pentru poveste dintre Isabelle si Cole <3

      Ștergere
  2. Si cu asemenea recenzii negative sa imi iau sau ba volumul doi :)? Obiectiva ca intotdeauna, Patty! Te felicit ca nu te sfiesti sa spui adevarul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cat de negativa a fost recenzia mea, doar mi-am spus parerea :)). Eu zic sa iti iei volumul 2 pentru ca o sa descoperi o noua poveste de dragoste intre Isabelle si Cole. Ale, garantez ca trei sferturi din roman o sa le adori.

      Ștergere
    2. Maine ma duc la librarie... m-ai convins sa o incerc. Sa vedem, adaug si eu o recenzie buna sau rea la colectie :)

      Ștergere
  3. niciodata nu mo atras seria da poate o incerc candva
    ai o leapsa de la mine :D http://riot-books.blogspot.ro/2012/09/leapsa-vacantei.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi de leapsa Kidoo. O sa o completez si eu :D

      Ștergere
  4. Sa nu zici ca-s rea, da e Isabel, Isabelle e in IM. Si mie tot asa imi venea sa scriu. Adevarul e ca mie de Sam nu mi-a placut deloc in volumul acesta. Era prea plictisitor si faza cu frica de cada mi se pare cam deplasata totusi. Mi-a placut de Cole si de Isabel si relatia lor: super! Sam si Grace..nu prea. Toata povestea lor a fost lungita sa ajunga la final, asa mi s-a parut mie :) Oricum, am sa-mi iau Forever numai pentru Isabel si Cole, ca Sam si Grace mi-au pierdut iubirea, sadly.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am fost atenta. Mersi ca mi-ai spus, am corectat :)

      Ștergere
  5. Uh, şi eu am avut aceeaşi părere. Sper că Forever o să fie mai bună :D Oh, cred că mai avem câţiva ani de aşteptat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta daca nu cumva o sa avem parte de vreo surpriza si o sa apara mai devreme (da, stiu, sunt o optimista incurabila).

      Ștergere