Pages

10 iulie 2012

"Academia Vampirilor" de Richelle Mead



Pe scurt: DOAR CEA MAI BUNĂ PRIETENĂ TE POATE APĂRA DE DUŞMANII TĂI NEMURITORI… Academia Sf. Vladimir nu este o şcoală ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns în străfundurile pădurilor din Montana, în care moroii (vampiri vii şi muritori) sunt educaţi în tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumătate oameni, jumătate vampiri) sunt antrenaţi să-i apere de atacurile sângeroase ale strigoilor (morţi vii), cei mai înspăimânttori şi mai periculoşi vampiri. Rose Hathaway, o fată dhampir, se pregăteşte să devină gardă de corp pentru prietena ei cea mai bună, prinţesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur şi epuizant, iar, pe lângă intrigile şi comploturile din Academie, situaţia ei se complică din cauza unei idile tăinuite şi interzise. Având o legătură psihică ieşită din comun, cum nu s-a mai întâlnit de secole, cele două eroine încearcă să facă faţă ameninţărilor…

Opinia mea: Am seria AV în bibliotecă de ceva vreme, mai exact de prin martie, dar am aşteptat vacanţa de vară pentru a o citi cap-coadă, fără întreruperi datorate şcolii. Şi bine am făcut. Am impresia că AV este cea mai bună serie cu vampiri citită de mine vreodată (bonus: are nişte coperţi foarte frumoase). Oricât de rău mi-ar părea, i-a luat locul seriei Cronicile Vampirilor de Anne Rice, în mare parte şi din cauză că cei de la Rao n-au terminat de tradus toate cărţile.
Naratoarea întregii serii AV este Rose Hathaway, un dhampir, prietena şi gardianul în devenire al prinţesei moroi Lissa Dragomir (pentru mai multe detalii citiţi rubrica Pe scurt din recenzie). Nu vreau să ofer prea multe detalii despre subiectul cărţii pentru a vă putea lăsa să vă bucuraţi de lectură aşa cum se cuvine. Oriucm ar fi, se petrec al naibii de multe lucruri, atât frumoase cât şi suspecte, la Academia "Sf. Vladimir".
Îmi plac la nebunie personajele create de Richelle Mead, sunt extrem de credibile şi evoluează frumos pe parcursul volumului şi al întregii serii. Rose este extraordinară, pasională, impulsivă şi plină de energie, ca o furtună în pahar. Mi-a amintit de Tris şi cred că Veronica Roth s-a inspirat puţin din AV, având în vedere că aceasta a apărut înaintea trilogiei Divergent. Adică, cu alte cuvinte, Rose bate ca la fasole pe oricine e necesar ca să o protejeze pe Lissa :).
Lissa este frumoasă, sensibilă şi fermecătoare, genul de persoană pe care o îndrăgeşti din prima şi pe care ţi-ai dori-o prietenă. Deşi ea şi Rose au o legătură psihică unilaterală (adică numai Rose poate citi sentimentele şi gândurile Lissei în urma unui accident de maşină), cele două îşi păstrează individualitatea şi se acceptă aşa cum sunt, cu calităţi şi defecte.
Christian Ozera, prietenul Lissei, este un moroi arogant şi ironic, dar sub masca aceasta ascunde un suflet mare şi multe secrete de familie ce ne for fi dezvăluite pe parcurs. Mi-a plăcut mult de el şi mai ales schimburile de replici pe care le are cu Rose.
Şi la final, ce e mai bun: Dimitri, oh, Dimitri, frumosul şi inteligentul dhampir. Dimitri, care o antrenează suplimentar pe Rose şi care este mai mare decât ea cu 7 ani. Dimitri, care este extrem de sexy şi înalt, ca să nu mai zic de accentul lui rusesc şi de pacheţelele de pe abdomen. Chimia dintre el şi Rose este extrem de puternică, iar spre finalul cărţii a fost o scenă unde a trebuit să mă opresc din citit, să ridic ochii din carte şi să inspir adânc. E fenomenal ce a reuşit să creeze autoarea numai din cuvinte.
Recomandarea mea: cumpăraţi şi citiţi seria cât mai repede cu putinţă pentru că merită fiecare bănuţ. Plus că arată atât de frumos în bibliotecă şi e păcat să nu aveţi o aşa frumuseţe acolo.

Citat preferat: 
- Crezi că sunt drăguţă?
Mă privi cu o seriozitate totală, aşa cum făcea întotdeauna.

- Cred că eşti frumoasă.
- Frumoasă?
- Eşti atât de frumoasă, că mă doare uneori.

(Rose şi Dimitri)

Date tehnice:
Titlu original: The Vampire Academy
Autor: Richelle Mead
Editura românească: Leda
Traducere: Cătălin Pruteanu
Nr pagini: 384
Aparitie: 2010
Notă: ***** (din 5)

Melodie: HIM - Vampire Heart


5 comentarii:

  1. Cat ma bucur ca ti-a placut! :) AV e seria mea favorita. Sar pe oricine ridica un deget impotriva :))
    Ador recenzia <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum o sa sar si eu pe oricine are ceva de comentat despre AV :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Aaaaaa, daa, ce dor mi-e de AV si de Rose si de Dimitri si mai ales de Christian (Nu ma omorati!) de care sunt facinata si ilo ador cu toate replicile lui amuzante si cu atitudinea lui :D
    Ma bucur ca ti-a placut :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ha! ma puteti adauga in trupa de "saltarete" :)) Frumoasa recenzie! Se vede ca ti-a placut cartea...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Irina: Stai linistita, si mie imi place mult de Christian <3
    @Ale: Mi-a placut toata seria :))

    RăspundețiȘtergere