Pages

19 iunie 2012

"Frenezia" de Francesca Lia Block


Pe scurt: Liv are un secret tulburător. Când a împlinit treisprezece ani, lui Liv i s-a întâmplat ceva care i-a schimbat complet viaţa. Din acest moment, se simte pierdută…nu se mai regăseşte în nimic. Singurele clipe în care este cu adevărat ea însăşi sunt cele petrecute alături de prietenul ei, Corey, în pădurea din jurul oraşului în care cei doi locuiesc. Dar lucrurile continuă să se complice: în pădure, Liv este urmărită de o femeie misterioasă, un grup de băieţi ciudaţi o pândesc... şi tot aici află de blestemul ce pare că o va bântui pentru totdeauna. Blestemul care, cu patru ani în urmă, i-a provocat FRENEZIA. Şi care i-o poate provoca din nou, cât de curând…

Opinia mea: Am fost destul de sceptică atunci când am început să citesc Frenezia deoarece am văzut pe multe bloguri recenzii negative cu privire la acest roman. Însă am rămas surprinsă când am descoperit că este o carte OK, o uşor de lecturat şi cu poveşti de viaţă frumoase. Eu am citit-o ieri la şcoală, când n-aveam altceva mai bun de făcut decât să stau şi să ascult profii cum citesc mediile semestriale şi anuale la diferite materii. Nu spun că acest roman este strălucit, dar nici că este cel mai prost pe care l-am citit. Frenezia am câştigat-o la un concurs organizat pe blogul lui Shauki şi încă de când am primit-o am admirat coperta, care este absolut fenomenală. Naraţiunea se realizează la persoana I şi fiecare capitol al cărţii are un titlu mai mult sau mai puţin sugestiv. Firul narativ are ceva lacune şi n-am înţeles de ce s-a complicat autoarea să amestece licantropia cu fantomele. Pentru mine acestea nu prea au legătură, mai ales într-o carte atât de subţire şi care nu face parte dintr-o serie. Liv, Corey şi Pace au o relaţie frumoasă de iubire, respectiv de prietenie; Pace este un gay simpatic, iar Corey un băiat negru cu un suflet mare. Liv, personajul principal, este o persoană imperfectă, însă cu trăiri intense şi care încearcă să înţeleagă schimbările prin care trece. În final, Liv se maturizează şi se dovedeşte a fi o adolescentă curajoasă, care se simte bine în pielea ei. Sfârşitul a fost cam tras de păr, dar am apreciat că a fost măcar cu happy-end.
Frenezia este o carte numai bună de citit în perioada de dinaintea sfârşitului de an şcolar, când afară e soare, cald şi în aer miroase a... vacanţă.

Citat preferat: Dragostea e un vârcolac. Influenţată de lună şi de teroare. Şi-ntotdeauna gata să se transforme. Dragostea romantică te poate orbi în acelaşi fel în care aş fi putut deveni oarbă din cauza blestemului animalului din mine.

Date tehnice:
Titlu original: The Frenzy
Autor: Francesca Lia Block
Editura românească: Corint Junior
Traducere: Carmen Botoşaru
Nr pagini: 224
Aparitie: 2012
Notă: *** (din 5)

Melodie: Paramore - Pressure


2 comentarii:

  1. Din Frenezia cel mai mult mi-au placut povestile de viata. Sunt foarte bine descrise.

    RăspundețiȘtergere