Pages

21 iunie 2012

"Experimentul Angel" de James Patterson


Pe scurt:
Asta-i povestea mea, povestea familiei mele, însă ar putea fi, la fel de bine, şi povestea ta. Suntem cu toţii băgaţi în chestia asta, crede-mă pe cuvânt… Continuă să citeşti, nu lăsa pe nimeni să te oprească. 
                                                                                                                                                     Max

Şase copii minunaţi, fără un cămin, fără familii, fug pentru a-şi salva viaţa. Max Ride şi cei mai buni prieteni ai ei sunt rezultatul unui experiment cumplit: au fost crescuţi într-un laborator-închisoare, ca şobolanii în cuşti, fiind modificaţi genetic, astfel încât au aripi şi pot zbura. Iar acesta este doar începutul puterilor lor uimitoare. Acum, după ce au reuşit să evadeze, trebuie să afle răspunsul la multele întrebări care îi obsedează: cum au venit pe lume, cine sunt părinţii lor, de ce sunt superiori altor fiinţe umane, cum pot scăpa de creaturile blestemate care îi urmăresc şi multe altele. Un thriller fascinant, cu personaje care te cuceresc de la prima pagină, multă acţiune, suspans şi aventură.

Opinia mea: Încep această recenzie într-un mod atipic, scriind unicul minus al cărţii Experimentul Angel: am observat că acest prim volum al seriei Maximum Ride are drept public-ţintă adolescenţii încă de când am citit primul capitol. Acest lucru mi-a fost confirmat pe parcursul lecturării romanului fiindcă, spre exemplu, elementul de romance este (aproape) inexistent. Cam atât am avut de zis despre punctul slab al cărţii, căci în rest Experimentul Angel este un thriller spectaculos! Totul, începând de la intrigă şi terminându-se cu structurarea narativă pe 134 de capitole, ce au puţine pagini şi se citesc extrem de rapid, alcătuiesc un roman deosebit. James Patterson este cu adevărat un autor de nota 10, mai ales datorită modului în care structurează acţiunea şi cum creează personajele excelent portretizate. Mi-a plăcut şi că la final cartea are câteva postări de pe blogul lui Fang (un personaj absolut remarcabi, pe care l-am îndrăgit încă de la primele replici), eu fiind mereu în căutare de lucruri noi şi originale. Pe tot parcursul naraţiunii fie mi-am pus întrebări despre originile Stolului, fie am râs la remarcile amuzante ale lui Max (în special notele pentru sine), fie am avut palpitaţii din cauza Eliminatorilor. Am prevăzut răsturnarea de situaţie din final, însă am rămas impresionată de modul în care cei şase copii alcătuiesc o familie unită şi se comportă ca atare în situaţiile la limită. Micuţa Angel mi-a amintit de Renesmee din seria Amurg, dar este o fată mult mai drăgălaşă decât aceasta. Chiar sunt curioasă cum va arăta ecranizarea Experimentului Angel pentru că şi romanul a fost unul alert şi vizual, ca şi un film.
Sunt bucuroasă că am achiziţionat această carte şi aştept nerăbdătoare continuarea. Probabil voi descoperi mai mult romance şi îmi va fi mulţumită şi latura critică a personalităţii mele :).

Citat preferat: 
 Am privit în jos, cu grijă. Nu era o grenadă. Era o legătură de chei. Una dintre ele era pentru această dubă. M-am uitat la ea ca viţelul la poarta nouă.
- Ei, asta simplifică lucrurile, a zis Fang. 

Date tehnice:
Titlu original: The Angel Experiment
Autor: James Patterson
Editura românească: Corint Junior
Traducere: Silviu Genescu
Nr pagini: 448
Aparitie: 2012
Notă: **** (din 5)

Melodie: Daughtry - We're Not Gonna Fall




4 comentarii:

  1. Imi place mult recenzia ta, iar romanul pare unul care merita citit. Chiar trebuie sa pun si eu mana pe el la un moment dat :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Examen? Ce exmane, eu zbor cu Stolul!
    Rock on, Max!
    A, btw: eu am inceput sa citesc in engleza cartea si am ras de minune gandindu-ma cum aveau sa traduca Erasers care sunt eliminatorii...inca mai fac glume pe tema "radierelor" :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador cartile care au capitole mici si multe. :)) Deci sa inteleg ca romanul merita, exceptand lipsa elementului de romance, nu? Uff..si de asta trebuie sa ma apuc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, merita cu siguranta :D. Astept recenzia ta, sunt curioasa cum ti se va parea cartea.

    RăspundețiȘtergere