Pages

16 iunie 2012

"Bloody Valentine - Trei poveşti de iubire" de Melissa de la Cruz


Pe scurt: Cei cu Sânge Albastru au puteri care merg dincolo de înţelegerea umană. Dar atunci când vine vorba de dragoste, nimeni, nici chiar aceşti vampiri nemuritori, nu deţin un control deplin. În Bloody Valentine — Trei poveşti de iubire, trei cupluri îşi împărtăşesc dragostea şi trăiesc momente fericite împreună, indiferent că sunt atotputernici vampiri sau fiinţe cu Sânge Roşu: o tânără vrăjitoare vindecă inima frântă a lui Oliver, Allegra se îndrăgosteşte de o fiinţă umană, iar Schuyler şi Jack îşi unesc destinele într-o nuntă ca-n poveşti. Romantism, senzualitate, speranţă, iubiri interzise, pasiuni care înving timpul, dar şi trădări, comploturi, mister! Pregătiţi-vă să fiţi iremediabil cuceriţi!

Opinia mea: Bloody Valentine este cartea cu cea mai superbă copertă a seriei Sânge Albastru. Trandafirul din prim-planul imaginii, picăturile de sânge de pe umărul fetei (care cred că este Schuyler) şi dantela ce încadrează coperta m-au făcut să mă "holbez" la ea cu multă admiraţie. Cât priveşte acţiunea acestui roman-satelit, nu degeaba apare şi subtitlul Trei poveşti de iubire fiindcă exact asta prezintă: Oliver şi vrăjitoarea Freya, Allegra şi Bendix şi Schuyler şi Jack. Favorita mea a fost de departe povestea lui Oliver deoarece el este personajul meu de suflet din serie şi autoarea a reuşit să surprindă ceva măreţ în puţine pagini. Vă recomand să citiţi cartea aceasta după celelalte trei volume apărute deja la editura Leda, poate chiar după ce va apărea al patrulea volum, The Van Allen Legacy. Spun asta pentru că sunt prezente ceva sopilere, însă nu atât de majore încât să nu înţelegi acţiunea sau, mai rău, să te determine să nu o savurezi cum se cuvine. De asemenea, este cartea cea mai siropoasă din serie şi este numai bună de citit de Ziua Îndrăgostiţilor. Mi-ar fi plăcut ca Bloody Valentine să aibe un număr mai mare de pagini deoarece unele evenimente au fost descrise într-un mod prea alert şi nu stricau nişte extra-stuff. În final contează calitatea, şi nu cantitatea, iar acest mini-roman al seriei Sânge Albastru nu face excepţie de la regulă.

Citat preferat: Oliver era din nou el însuşi. [...] Ceea ce simţise pentru Schuyler nu fusese distrus cu forţa. Dragostea lui fusese, în schimb, absorbită şi disipată în întregul său spirit. Va fi mereu o parte din el, însă fără a mai avea puterea de a-l răni.

Date tehnice:
Titlu original: Divergent
Autor: Melissa de la Cruz
Editura românească: Leda
Traducere: Mădălina Andrei
Nr pagini: 176
Aparitie: 2012
Notă: **** (din 5)

Melodie: Paul McCartney - My Valentine


2 comentarii:

  1. Mi-am luat si eu cartea asta, da restul nu le-am citi.Au vreo legatura?Frumoasa recenzie se vede ca ti-a placut carte, abia astept sa o citesc si eu. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de apreciere :*. Cartea are o legatura cu seria, dar o poti citi si fara sa stii ce se intampla propriu-zis in "Sange Albastru".

    RăspundețiȘtergere