Pages

31 mai 2012

"Adevăr sau provocare" de Sara Shepard


Pe scurt: Cum ar fi dacă ai simţi că viaţa îţi este ameninţată? Ce-ai face ca să te salvezi? Ai fi în stare să te dai drept altcineva? Niciodată nu spune niciodată! Viaţa mea perfectă era o minciună. Acum aş face orice ca să dezvălui adevărul. Până nu demult, aveam tot ce-şi poate dori o fată: prieteni extraordinari, un iubit superdrăguţ, o familie iubitoare. Dar niciunul din ei nu ştie că am dispărut – că sunt moartă. Ca să rezolve misterul morţii mele, sora mea geamănă pierdută cu mult timp în urmă, Emma, se dă drept mine. Iar ucigaşul meu îi pândeşte fiecare mişcare. Îmi aduc aminte foarte puţine lucruri despre viaţa mea, aşa că nu pot decât s-o urmăresc pe Emma, care încearcă să afle cum şi unde am dispărut. Dar cu cât sapă mai adânc, cu atât mai mulţi suspecţi scoate la iveală. Se pare că eu şi prietenele mele jucam o mulţime de jocuri – jocuri care distrugeau vieţile altora. Oricine ar fi putut dori să se răzbune... şi să ne vadă pe mine – şi acum şi pe Emma – moarte. Să continue jocul minciunii! Adevăr sau minciună?

Opinia mea: Comparativ cu primul volum al seriei, Adevăr sau provocare este la fel de palpitant, însă atracţia tot mai ridicată dintre Ethan şi Emma face ca această carte să fie superioară din punct de vedere al prezenţei elementului de romance ca şi noutate. Acţiunea este bine închegată şi romanul începe în forţă cu un cadou suspect pentru Emma. Mi-a plăcut că autoarea a  insistat pe evoluţia Gemenelor Twitter, care ascund un secret şi care niciodată nu sunt ceea ce par a fi. M-a impresionat foarte mult momentul petrecut între Emma şi tatăl lui Sutton, dar şi flash-back-urile lui Sutton legate de renumita farsă cu trenul, de care Emma evident că nu are habar. La fel ca şi în Jocul Minciunii, Sutton fantoma intervine cu comentarii ironice, amuzante sau chiar şocante uneori şi încă o dată mi-a părut rău că cele două surori nu se vor cunoaşte niciodată. Finalul a fost marcat de răsturnări de situaţie şi de apariţia unui personaj relativ nou (nu vă pot spune de ce este relativ nou fără să vă dau spoilere). Lectura cărţii Adevăr sau provocare a fost una care mi-a dat fiori pe şira spinării, m-a făcut să simt fluturaşi în stomac (Ethan e aşa de sexy!) şi care m-a făcut să vreau să citesc cu ardoare continuarea care, sper eu, va apărea curând. V-o recomand cu cea mai mare căldură, Sara Shepard demonstrând încă o dată că devine încetul cu încetul o zeiţă a suspansului.

Citat preferat: Duşmanii mei sunt pretutindeni. Şi uneori tocmai cei pe care - i bănuim mai puţin se dovedesc a fi marile noastre ameninţări.
 
Date tehnice:
Titlu original: Never Have I Ever
Autor: Sara Shepard
Editura românească: Leda
Traducere: Sorin Petrescu
Nr pagini: 320
Aparitie: 2012
Notă: ***** (din 5)

Melodie: Florence + The Machine - Never Let Me Go

2 comentarii:

  1. Mi-a placut mai mult volumul acesta decat primul. Gaby si Lilli au facut toata cartea:D!

    Dee.

    RăspundețiȘtergere