Pages

15 aprilie 2012

"Jocul Minciunii" de Sara Shepard


Pe scurt: Cum ar fi dacă ai avea o soră geamănă pierdută cu mult timp în urmă? Cum ar fi dacă ar dispărea exact în ziua în care trebuia să vă întâlniţi? Cât de departe ai merge ca să afli ce s-a întâmplat? Când eşti mort, cel mai rău e că nu mai ai parte de micile plăceri ale vieţii: săruturi, secrete, bârfe… Dar eu sunt pe cale să fac ceva ce n-a mai făcut nimeni: să-mi repet viaţa, cu ajutorul Emmei, sora mea geamănă de mult pierdută, pe care nici măcar n-am apucat s-o cunosc. Am dispărut chiar în ziua când trebuia să ne întâlnim, iar acum Emma încearcă disperată să afle ce s-a întâmplat cu mine. Ca să dezlege puzzle-ul, singura soluţie e să devină eu. Dar cum să râdă la glumele găştii mele de prietene? Cum să-l convingă pe iubitul meu că ea e fata de care s-a îndrăgostit? Cum să facă pe fiica fericită atunci când îi îmbrăţişează de noapte bună pe părinţii mei? Şi cum să păstreze în continuare secretul atunci când îşi dă seama că ucigaşul îi urmăreşte fiecare mişcare?

Opinia mea: Jocul Minciunii este prima carte scrisă de Sara Shepard pe care o citesc. Am văzut serialul Pretty Little Liars şi mi-am zis că nu are sens să îmi cumpăr şi cărţile acum, când nu sunt apărute toate la noi. Pot fi răbdătoare. Aşa că atunci când am aflat că Leda va publica şi seria Jocul Minciunii mi-am zis : Pe asta trebuie să o citesc. Şi, cu mici întârzieri, mi-am cumpărat primul volum, l-am lecturat şi am rămas plăcut surprinsă. 320 de pagini  pline de suspans la cote maxime, tensiune şi întrebări peste întrebări. Intriga este wow, personajele sunt bine conturate şi deşi începutul a mers puţin mai greoi, până la urmă am reuşit să pătrund în universul gemenelor Sutton şi Emma. O surpriză a fost menţionarea formaţiei Paramore (autoarea o fi fana lor?) de vreo două ori în carte, şi cred că tocmai de aceea mi-am persmis să fiu subiectivă şi să acord romanului 5 steluţe în loc de 4 steluţe şi jumătate, aşa cum mi-aş fi dorit, Paramore fiind formaţia mea favorită.
Legat de perspectiva narativă, nu mă aşteptam ca o carte povestită de o persoană moartă (!!!) să fie o lectură atât de interesantă, non-clişeică şi deloc ridicolă. Mi-au plăcut şi capitolele în care respectiva fantomă (observaţi că încerc să evit să scriu spoilere) îşi aduce aminte frânturi din viaţa ei. De asemenea, Emma este prinsă fără voia ei într-un triunghi amoros şi face o treabă extraordinară încercând să fie Sutton. Iar finalul m-a lăsat să "salivez" după următorul volum.
Simţeam nevoia să mai citesc o carte cu o acţiune alertă, care se petrece în lumea reală şi care să nu fie fantasy, paranormal, romance sau mai ştiu eu ce. Dacă şi voi simţiţi acelaşi lucru, atunci nu mai aşteptaţi şi faceţi rost de Jocul Minciunii şi citiţi-o pe nerăsuflate, aşa cum am făcut şi eu.
Veşti bune:
1. În câteva zile va apărea şi volumul 2, Adevăr sau provocare :)
2. Este şi un serial realizat după serie, pe care îl recomand să îl vizionaţi


Citat preferat: Dormi întotdeauna iepureşte. Nu te încrede în nimic. Cele mai bune prietene pot fi cele mai mari duşmance.

Date tehnice: 
Titlu original: The Lying Game
Autor: Sara Shepard
Editura românească: Leda
Traducere: Sorin Petrescu
Nr pagini: 320
Apariţie:
2011
Notă: ***** (din 5)
 
Melodie: Butterfly Boucher - Gun For A Tongue

4 comentarii:

  1. M-ai facut curioasa...asta e garantat urmatoarea carte...dupa urmatoarea :)) Sper ca iti place Printul mecanic (am vazut ca asta citesti acum :D)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, imi place, am citit doua capitole deja, dar nu am avut prea mult timp pentru ca e Pastele, stii tu :)). Iti recomand JM cu mare drag, sigur iti va placea >:d<

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci, scumpa Patty, faci niste recenzii super. Iar nota personala care palpaie ca o luminita rosie iti face vizibila fibra ta emotionala :) . Incantator :) :*:* Aaaa, si inca astept :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumeeeesc! >:d<
    Nu o sa mai astepti mult. Zilele astea voi posta recenzia la "Eve" :*

    RăspundețiȘtergere