Pages

12 martie 2012

"Sânge Albastru" de Melissa de la Cruz


Pe scurt: Schuyler (pronunţat Skyler) vrea să afle ce secrete ascund cei cu Sânge Albastru. Dar nu cumva pericolul o pândeşte şi pe ea? În mijlocul familiilor din elita newyorkeză se ascunde o societate secretă de americani celebri ai căror strămoşi au ajuns în Lumea Nouă, călătorind pe corabia Mayflower. Membrii acesteia sunt puternici şi bogaţi — şi, în realitate, nu sunt fiinţe umane. Sunt cei cu Sânge Albastru, un străvechi grup de vampiri. Schuyler Van Alen nu s-a integrat niciodată la Duchesne, o şcoală particulară de prestigiu din New York. Preferă să poarte haine lălâi şi vintage în locul toaletelor de la Prada şi perlelor afişate de colegele ei; în plus, locuieşte împreună cu bunica sa, o persoană retrasă, într-o vilă în care mai răzbate încă fastul vremurilor de odinioară. Schuyler este o singuratică... şi este fericită aşa.
Dar când împlineşte cincisprezece ani, viaţa i se schimbă dramatic. Îşi descoperă un întreg mozaic de vene albastre pe braţe şi începe să aibă pofte nebănuite… de a devora carne crudă. Pe de altă parte, moartea misterioasă a unei colege de la Duchesne îi bântuie gândurile. Şi ce este şi mai ciudat, Jack Force, cel mai popular băiat din şcoală, dintr-odată pare a fi interesat de ea.


Opinia mea: Am avut aşteptări mari de la carte. Poate prea mari. Coperta nu m-a dezamăgit, este genială, muşcăturile de pe gâtul fetei fiind ieşite în relief. Cât despre subiect... Sânge Albastru este Gossip Girl cu vampiri, sau cel puţin eu aşa am perceput cartea. Acţiunea propriu-zisă începe de-abia în a doua jumătate a cărţii şi până atunci ai parte de un festin (şi aici sunt ironică, hehe) cu denumiri de firme celebre şi prezentarea unor vieţi de lux în New York. Un început cu adevărat anevoios. Dar, şi este un mare dar, după pagina 155 am fost atât de captivată de firul narativ încât am terminat de citit cartea într-o zi la şcoală. De asemenea, vampirii Melissei de la Cruz diferă de cei cu care ne-am obişnuit, fiind descendenţi din îngeri căzuţi, fapt care mie mi s-a părut destul de interesant. În concluzie, este o lectură uşoară, personajele nu sunt remarcabile, dar destul de credibile. Nu m-am ataşat de nimeni în mod special, poate doar puţin de Ollie, prietenul lui Schuyler. Cât despre final, acesta a fost relativ bine, cu un cliff-hanger acceătabil. Aştept să văd dacă volumul 2 al seriei, Bal mascat, o să fie mai captivant.

Citat preferat: Cu degete tremurânde, Schuyler scoase un carnet de conducere cu numele altei persoane, dar poza ei. Oliver făcu acelaşi lucru. Ea îşi muşcă buza. Era sigură că vor fi prinşi şi aruncaţi în închisoare pentru asta. Dar îşi aduse aminte ce-i zisese Oliver. Poartă-te normal. Încrezătoare. Gândeşte pozitiv.

Date tehnice: 
Titlu original: Blue Bloods 
Autor: Melissa de la Cruz
Editura românească: Leda
Traducere: Mădalina Andrei
Nr pagini: 320
Apariţie:
2010
Notă: *** (din 5)
 
Melodie: Gwen Stefani - Luxurious


4 comentarii:

  1. Am avut onoarea să ating prețuitul obiect

    RăspundețiȘtergere
  2. am avut ocazia să ating în direct acele semne

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaa, asa e :)). Ma bucur ca ai fost incantata :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm, cartea a fost ciudata si inca nu-nteleg mare parte din chestii, dar volulul trei a fost bestial, desi imi urasc personajul preferat...aaa, fostul personaj preferat :D

    RăspundețiȘtergere