Pages

18 martie 2012

"Fior" de Maggie Stiefvater


Pe scurt: De mulţi ani Grace îi observa pe lupii din pădurile aflate în spatele casei ei. Un lup cu ochii galbeni - lupul ei - a reprezentat mereu o prezenţă fără de care nu mai putea să-şi închipuie viaţa. Între timp, Sam trăia două vieţi: iarna, în pădurea îngheţată, protejat de haită şi mereu în compania unei fete neînfricate, iar vara, puţine şi preţioase luni petrecute ca om... până când frigul îl făcea să se transforme la loc. Acum, Grace face cunoştinţă cu un băiat cu ochii galbeni, care i se pare atât de cunoscut, încât i se taie răsuflarea. Este lupul ei, el trebuie să fie. Dar, pe măsură ce iarna se apropie, Sam trebuie să se lupte ca să îşi păstreze forma umană sau să rişte să o piardă pe Grace, dar să se piardă şi pe sine... pentru totdeauna.

Opinia mea: Fior este primul volum din trilogia Lupii din Mercy Falls, dar nu este o carte fantasy ca oricare alta, elementul de romance fiind foarte pregnant pe tot parcursul naraţiunii. De asemenea, autoarea a folosit un limbaj extrem de plastic, epitetele cromatice şi metaforele accentuând trăirile celor doi eroi, Grace şi Sam, care devin pe rând naratori, fiecare capitol fiind povestit de unul dintre ei. Recunosc, am fost încântată de coperta interesantă, cu frunze albastre şi lupul din fundal, dar mi-a plăcut şi că am citit cartea relativ repede, într-un week-end călduros din septembrie, cele 67 de capitole alcătuind o poveste de iubire emoţionantă dintre o adolescentă şi un vârcolac boem şi... poet. Un alt plus al cărţii a fost că la începutul fiecărui capitol este trecută temperatura aerului, Sam transformându-se în lup atunci când este frig afară. Personajele sunt veridice, iar faptul că Sam nu se încadrează în tipologia de "bunăciune" ce apare în literatura Young Adult din zilele noastre m-a determinat să îl îndrăgesc de la prima sa replică. Finalul este cu happy-end şi m-a emoţionat până la lacrimi. În viitorul apropiat am de gând să citesc în engleză următoarele cărţi din trilogie, Linger şi Forever pentru că, din păcate, Rao întârzie cu apariţia lor în română. Fior este un roman captivant şi intens, personal vi-l recomand cu cea mai mare căldură!


Citat preferat: Eram sălbatic şi domestic, şi sfâşiat, şi zdrobit în acelaşi timp. Pentru prima dată în viaţa mea umană, mintea nu mi-a rătăcit să compună versurile unui cântec sau să înmagazineze acel moment pentru o analiză ulterioară. Pentru prima oară în viaţă/ eram aici/ şi nicăieri altundeva.

Date tehnice: 
Titlu original: Shiver
Autor: Maggie Stiefvater
Editura românească: Rao
Traducere: Laura Frunză
Nr pagini: 379
Apariţie:
2011
Notă: ***** (din 5)
 
Melodie: James Morrison - Love Is Hard

11 comentarii:

  1. Am citit-o şi mi s-a părut superbă. Am plâns la final.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am citit-o anul trecut in decembrie. Mi-a plcut enorm, iar faptul ca varcolacii nu sunt ca aceea din Twilight: pastrandu-si gandirea umana in timpul transformarii mi-a placut! O carte suuper!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai faptul ca nu se incadreaza in tipologia de "bunaciune" ma face sa il ador pe Sam :) Mi-a placut atat de mult cartea incat am recitit-o in decembire...singura carte pe care am recitit-o vreodata <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Si pe mine m-a marcat mult lectura cartii :)

    RăspundețiȘtergere
  5. de cand vreu si eu sa citesc cartea asta...poate ii vine si ei randul

    RăspundețiȘtergere
  6. Excelent :) . Personal, cred ca detii ,,arta" de a face pe cineva sa iubeasca o carte inainte de a o citi.
    Keep on the good work ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. A aparut volumul doi la RAO. Abia astept sa il citesc, caci prima carte m-a captivat. Am citit-o iarna si simteam magia celor doi protagonisti.

    RăspundețiȘtergere